Skjønnhetsindustrien har skapt et urealistisk skjønnhetsideal. Mange reklamebilder fremmer usunne kroppsidealer, for ikke snakke om de utallige mobilappene som lar hvem som helst retusjere seg «vakrere». Forstørrede øyne, minsket nese og hud som er jevnet til det ugjenkjennelige, hører under retusjeringstrenden som blir omtalt som «selfie-surgery».
I møte med det såkalte “perfekte” er det lett å føle at man ikke passer inn. Det ønsker ikke vi å være en del av, så da vi skulle lansere vår nye ansiktsserie i 2018 kom det som en selvfølge at vi ikke ønsket å legge press på unge på denne måten. Vi skal fronte naturlig skjønnhet.
Vår forpliktelse
Retusjering defineres som rydding i rotete eller uklare motiver, fjerning av uønskede gjenstander i bildet eller forskjønning av motivet.
Dr. Greve forplikter seg til å aldri retusjere mennesker «penere». Fotografer etterarbeider både bilder og film av mennesker på lik linje med bilder av natur, men vi ønsker ikke å endre utseende deres ved å for eksempel ikke fjerne arr, pigmentflekker eller andre «uperfektheter» ved utseendet.
Hvis du ser reklamemateriell fra Dr. Greve, enten det er på TV, i magasiner eller på nett kan du være sikker på at modellen ikke er retusjert.
Samarbeidspartnerene våre
Det er liten tvil om at influencere har stor påvirkningskraft i samfunnet vårt i dag, spesielt på unge jenter. Som annonsør tar Dr. Greve vår del av ansvaret ved å ha et bevisst forhold til hvilke verdier vi fronter gjennom sponsing av influencere.
Vi samarbeider kun med influencere som vi opplever at har de samme verdiene som oss, og kommer ikke til å samarbeide med influencere som fronter ting som er imot våre verdier, som for eksempel plastiske operasjoner.